Elke eigenaar van een fietsenwinkel zal je vertellen dat het aantal klanten dat de winkel binnenkomt in een stroomversnelling komt. Soms heb je misschien maar heel weinig klanten in de winkel en soms heb je 10 of meer klanten die je veel vragen storen. Zonder voldoende verkooppersoneel verliest de fietsenwinkel omzet en toch, als je te veel verkopers op de vloer hebt, ziet het er intimiderend uit voor die mensen die terloops fietsen kopen.

De casual shopper die ietwat serieus is, maakt eigenlijk de beste prospect en daarom hebben die mensen directe aandacht nodig. Elk lid van het fietsenwinkel-team moet zeer goed geïnformeerd zijn over elke verkochte fiets en een verkooptraining hebben gehuurd. Als het erg druk wordt, moet de fietsenmaker achterin misschien naar voren komen en met potentiële klanten gaan praten.

Vaak zijn er serieuze kopers en losse kopers die vragen stellen over dezelfde fiets, soms zelfs drie mensen. Het is logisch om te leren praten met mensen in groepen en het ze allemaal tegelijk uit te leggen.

Het beheren van de vloer van een verkoopshowroom in een fietsenwinkel kan met slechts drie personen worden gedaan, hoewel het in de weekenden soms loont om een ​​extra persoon op de vloer te hebben zodat niemand boos de deur uit loopt omdat hun vragen niet waren beantwoord.